zondag 5 februari 2012

Vroege vogel


Opnieuw een ijze dag, helaas niet met het zonnetje erbij. Gisterochtend vroeg (heeeel vroeg!) stond onze jongste van 7 al voor z'n raam de buitenwereld te bewonderen. Het zonnetje scheen een magisch licht op de boomtoppen en zette alles in een rozige gloed. Wow, het is net Narnia buiten, zuchtte mannetje van geluk. Hij durfde niet alleen naar buiten want stel dat de leeuw er ook was... het kan natuurlijk niet maar stel..... Stilletjes om de rest van het gezin niet wakker te maken zijn we samen naar buiten gegaan, dik ingepakt tegen de kou. Om de hoek van onze straat ligt een brede sloot en voor ik het wist lag meneertje al op z'n rug sneeuwengelen te maken op het ijs. Ook moest ik even zien hoe echte schaatsers eruit zien: handen op de rug en knieen gebogen. Grappig dat ik opeens mijn broers in hem zag, jaren geleden op een soortgelijke sloot hier vlakbij. Ik zal eens gaan vragen aan mijn mams of ze nog foto's heeft.

2 opmerkingen:

passiflora

passiflora
elke keer als een passiebloem opengaat in mijn tuin hoor ik zachtjes: Tadaaa!!