maandag 24 juni 2013

Allerlei

Hallo lieve dames!

Ik heb nogal wat onderhanden op dit moment. En tegelijkertijd heb ik het gevoel dat er niks uit mijn handen komt. Het schooljaar loopt ten einde, schoolkrant is af, de hormonen beginnen bij dochterlief een eigen leven te leiden en zoonlief maakt zich zoals gewoonlijk letterlijk nergens druk om. Dat laat hij aan mij over...

 En o ja: waar moeten we heen op vakantie?? De kleine man wil maar 1 ding: een zwembad met een megacoole glijbaan en dat 2 weken lang. Het minivrouwtje wil ook maar 1 ding: haar in een vamp-in-spe veranderende en-nog-moet-worden-gezocht-bikini aan en op een Grieks strand flaneren. En dat ook 2 weken lang. Manlief twijfelt nog. Nog zeker de komende 2 weken. En ik? Geef me een bed en ik ben blij. Verder maakt het mij niet uit, ik zie er zoals elk jaar tegenop. De reis, het pakken, de was bij thuiskomst. Als het mooi weer is wil ik ook wel thuisblijven hoor jongens, lekker in mijn eigen achtertuintje van de blommetjes genieten, boeken en haakwerk erbij onder de parasol, 's middags een koud roseetje en 's avonds de bbq aan. Wat wil een mama nog meer.... Ik heb alvast een klein slingertje gehaakt, die komt in de tuin te hangen op de 1e dag van de vakantie (als het droog is uiteraard!). Het kussen waar ik mee bezig was (zie vorige post) is bijna af dus die gaat ook mee naar buiten. Kan ik me lekker bezig houden met het volgende project: een rozendeken van kleine granny's. Ik gebruik hiervoor een borduurpatroon. Het is nog even uitvogelen hoe groot het allemaal moet worden maar ik heb er zin in!

 
 
 
Verder ben ik bezig met een ander dekentje voor de verkoop. Het zijn vrolijk gekleurde cirkels. Heerlijk om te doen en het randje kettingsteken aan de voorkant is net dat beetje extra.
 

 
 
O ja, en dan heb ik tussen de bedrijven door nog even mijn Tilda-verslaving gevoed door een paspopje te maken voor mijn verzameling. Het patroon heb ik iets kleiner gemaakt zodat ik een mooi drietal in de kast heb staan. Het gehaakte witten bloemenstukje wat je ziet is bestemd voor op een wit lint, dit moet een halsketting worden. Totaal geen lijn in dit verhaal weer, maar zo ben ik.
 

 
Een fijne dag jullie allemaal!
 

 


2 opmerkingen:

  1. Ik heb net je blog ontdekt en je hebt er een nieuwe volger bij. Hallo vanuit Ierland. :)
    Je cirkels zijn erg leuk, daar wordt je meteen vrolijk van en ik ben benieuwd hoe je rozendeken gaat worden.
    Hier is het helaas geen weer voor een koude rose dus ga ik onder het genot van een kopje koffie de rest van je blog lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah heel herkenbaar dat vakantie-verhaal... Wij gaan dit jaar niet weg, maar hoop wel op wat mooier weer om inderdaad buiten te kunnen zitten met boek en/of haakwerk! En... de muren + plafonds moeten geverfd worden, daar zie ik erg tegenop. Wat een mooi project die roos van borduurpatroon in granny's!! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. En je gekleurde granny;s ook al zo mooi, vrolijk hoor! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

passiflora

passiflora
elke keer als een passiebloem opengaat in mijn tuin hoor ik zachtjes: Tadaaa!!